پرفورمنس‌آرت تن‌و‌تن

دو کوله‌گرد (Backpacker)، زنجیری خیالی را دور مرزهای ایران کشیدند و به دیرزیست‌ترین درخت‌ها بستند.

پرفورمنس آرت تن‌و‌تن ؛ حیات زیبای آدمی

پرفورمنس آرت تن‌و‌تن ؛ حیات زیبای آدمی

ما دو مسافر با کشیدن زنجیر خیالی به چهار نقطه ایران و رساندن آن به سرو آزاد ابرکوه پرفورمنس آرت تن‌وتن را شکل می‌دهیم.

تن‌و‌تن یک گروه هنری است که مهربانی و صلح را در هر نقطه از جهان جستجو می‌کند. صلحی که از صلح می‌آید نه از فاصله میان جنگ‌ها. ما روی نقشه‌ها مرز را دیدیم اما بر زمین نیافتیم.

پرفورمنس آرت تن‌و‌تن

حیات زیبای آدمی در تن‌وتن

هنر مثل تجربه ای است که از زخم به درمان می رسد، وسیله ای برای استحاله و شکل دادن هر چند ناچیز جزییات.

پرفورمنس آرت تن‌و‌تن دور ایران

زندگي عقربه هاي پرتكرار از اعداده. اگر تنها مات چرخش ثانيه‌وار زندگيت باشي در روزمرگي غرق ميشي و تا به خودت مياد مي‌بيني اون عقربه‌ها مثل گيوتين، هوش و سرتو از تنت جدا كرده و ديگه هيچ چيز در جايگاه درست خودش قرار نداره و فقط نفس میکشی… پس اعتماد كردن، مهم‌ترين بخش زندگيه!

اينكه بتوني يه راهيو شروع كني و بدوني كه “بايد”اعتماد كني تا اينكه تنها “فقط” اعتماد كني شايد فرق كنه! هردو اعتماد از یه ریشه سرچشمه میگیره، اما دومي از يه امنيت خاطري مياد كه همه چيزرو ميسپري به‌لحظه و ميري جلو اما وقتي ميدوني بايد اعتماد كني! ته دلت يه اما، يه اگه، يه ولي ميمونه كه گاهي ترسناك ميشه.

 

وقتي سفر اونم از نوع هيچ‌هایک برای پرفورمنس‌آرت شروع شد اولش گفتم بايد اعتماد كنم. اعتماد كنم به راه، هدف، رفيق، زندگي، ملت… اما بعدش اون بايد برداشته شد من اعتماد كردم، اعتماد كردم به وحش، طبيعت، دوستي و زنجیر اينكه تو مسيري بوديم كه ميدونستيم ثانيه بعد بهتر از الانه و الان تو بهترين حالت ممكن خودش قرار داره بی نهایت قشنگه! ما به ريشه برگشتيم و در حيات وحش آدمی، از نو انسان شديم. ما در حیات زیبای آدمی در تن‌وتن زیست کردیم.

 

ديگه مقابل چيزي نبودیم و دركنار هرچيزي قويتر شدیم. معناي تعلق، امنيت، عشق، دوستي، زندگي و مرز فراتر از كلمات بودند، معناي جديدي از زنده بودن و زندگی کردن! همیشه درک جدیدی از زندگی مارو امیدوارتر میکنه. اینکه هیچ چیز پایدار نیست و تجربه ممکنه معنای الانو هم از بین ببره و معنای جدید و درست‌تری دوباره بسازه…

 

به وجودت در‌این لحظه در جهان بسیار توجه کن! همبستگی و دوستی از درون، با خودت شروع میشه.

 

 

لطفا به آخرین آثار ما در گروه هنری تن‌و‌تن نگاه کنید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب